ایفون

برنامه ایفون

ایفون

برنامه ایفون

پاسخ اپل به گزارشات مشکل آنتن دهی آیفون۴

پس از رسیدن گزارشاتی از صاحبان آیفون۴ (محصول جدید اپل) مبنی بر مشکل آنتن دهی در حالتی که آیفون ۴ رو در دست گرفته بطوری که بریدگی های روی کناره آیفون پوشیده شده باشه، اپل نامه ای رو به صاحبان آیفون ۴ نوشته و درباره این موضوع توضیح داده است. متن کامل نامه رو در [...]

کاربران عزیز آیفون ۴:

آیفون ۴ موفق ترین محصول در تمام تاریخچه اپل بوده است. منتقدان بسیاری از سراسر جهان از این گوشی به عنوان “بهترین اسمارتفون (گوشی هوشمند) حهان نام برده اند. و کاربران هم به ما گفته اند که آیفون ۴ را دوست دارند… پس واقعاً شکه شدیم وقتی گزارشاتی از مشکل آنتن دهی آیفون ۴ خواندیم و سریعاً تحقیقاتمون رو درباره این موضوع شروع کردیم و این نتیجه تحقیقات ماست:

 

قبل از شروع، باید این را بگوییم که در دست گرفتن هر گوشی ای در حالت های خاص باعث کم شدن آنتن به اندازه ۱ یا چند خط میشود. این در مورد آیفون۴ و آیفون ۳GS صحت داره همونطوری که این موضوع برای گوشی های دیگری مثل Droid ، Nokia و RIM وجود داره. اما بعضی از کاربران به ما گزارش داده اند که وقتی آیفون ۴ رو محکم در دست نگه میدارند بصورتی که بریدگی سیاه گوشه چپ پایین کناره فلزی آن پوشیده میشود، ۴ تا ۵ خط آنتن افت میکند. این خیلی بالاتر از حد نرمال هست و در نتیجه بعضی ها ممکن است این نتیجه را بگیرند که آنتن آیفون ۴ طراحی غلطی دارد.

در همین حال، ما مقالاتی و ایمیل هایی را هم میخواندیم که در آنها گفته شده بود که آیفون ۴ آنتن دهی بهتری نسبت به آیفون ۳GS دارد. و این مطابق با آزمایشات ما بود… چه چیز میتواند این دو حالت را توجیه کند؟

 

ما دلیل این افت بسیار زیاد آنتن را کشف کردیم. و این بسیار ساده و غافلگیر کننده بود.

در هنگام تحقیقات، به سراغ فرمولی رفتیم که با آن تعداد خط هایی را که برای میزان آنتن فعلی باید نمایش داده شود، محاسبه میشد و متوجه شدیم که این فرمول غلط است. این فرمول در بیشتر مواقع، اشتباهاً ۲خط یا بیشتر از اون مقداری که باید نشون بدهد، را نشون میدهد. برای مثال در یک زمان ۴ خط نشون داده میشد در صورتی که باید ۲ خط نشون داده بشود. به همین خاطر به نظر میرسد زمانی کاربران با نگه داشتن گوشی در حال خاصی، شاهد کم شدن بیش از حد آنتن هستند که در محلی با سیگنال ضعیف قرار دارند. اما این را نمی دانند، چون ما به آنها ۴ یا ۵ خط آنتن نشان میدهیم. و افت زیاد آنتن بخاطر این هست که تعداد خط های زیادی که مشاهده میشد، اصلاً وجود نداشته اند.

برای رفع این مشکل، ما از آخرین فرمول توصیه شده AT&T برای محاسبه میزان آنتن و نمایش خط های آنتن مطابق با آن استفاده کردیم. آنتن دهی واقعی تغییر نمیکند اما خط های آنتن آیفون، نتیجه بسیار واقعی تری را نشان خواهد داد. و این به کاربر میزان واقعی تری از آنتن در محل را خواهد داد. همچنین ما خط های ۱، ۲ و ۳ آنتن آیفون را هم کمی بلندتر کردیم تا بهتر دیده شوند.

ما حل این مشکل را با فرمول جدید به صورت یک آپدیت رایگان طی چند هفته آینده منتشر خواهیم کرد و چون این مشکل برای آیفون های قبلی هم وجود داشته، این آپدیت برای آیفون ۳G و آیفون ۳GS نیز در دسترس خواهد بود.

ما دوباره به آزمایشگاه برگشتیم و همه چیز را دوباره تست کردیم. و نتایج یکی بود. عملکرد بیسیم آیفون ۴ ، بهترین عملکرد در بین تمامی محصولات اپل تا به امروز بوده است. برای کاربران بسیاری که این موضوع برایشان مشکلی ایجاد نکرده، این آپدیت خط های آنتن رو دقیق تر میکند. و از کسانی که این موضوع نگرانشان کرده بود، عذر خواهی میکنیم.

همچنین یادآور میشویم، اگر شما کاملاً راضی نشدید، می توانید آیفون صدمه ندیده خود را در ۳۰ روز اول به یک فروشگاه مجاز اپل، و یا فروشگاه آنلاین اپل بازگشت دهید و تمامی مبلغ پرداختی خود را دریافت کنید.

امیدواریم شما هم آیفون ۴ را همانطور که ما دوست داریم، دوست بدارید!

نظرات 1 + ارسال نظر
آیلین چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:30 ق.ظ

من واقعاً تعجب می‌کنم وقتی‌ مشکلات درباره آنتن آیفون۴ رو میخونم، من طی‌ ۶ ماهی‌ که ازش استفاده می‌کنم هیچوقت همچین مشکلی‌ نداشتم..!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد